0264 933

 
 

De ce sa ne apucam de ciclism?

09.04.2016

Nu conteaza daca participi la curse de ciclism sau doar te plimbi cu bicicleta prin parc – fiecare cicilst are parte de aceste beneficii:

  • E VERDE! Ciclismul fata de sofat sau folosirea transportului in comun, scade emisiile de CO2 si utilizarea combustibililor, astfel ajuti la sanatatea oraselor, dar este sanatos si pentru portmoneul tau
  • Este o metoda buna de a face SPORT si de ajunge in acelasi timp unde doresti. Nu ai timp de sport inaintea serviciului? Mergi cu bicicleta la locul de munca!
  • Te simti obosit? Studiile arata ca ciclismul poate CRESTE ENERGIA cu 20% si scade oboseala cu 65%
  • Ciclismul intareste MUSCULATURA: cvadricepsul, gluteii, ischiogambierii, abdomenul – chiar si trunchiul- va modeleaza corpul
  • Fata de alte sporturi, este mult mai PUTINA UZURA pentru articulatiile tale portante: solduri, genunchi si glezne
  • Ciclismul este asociat cu un fitness CARDIOVASCULAR imbunatatit si cu scaderea riscului de a face boala coronariana; intre 30-60 de minute de ciclism pe zi este nevoie pentru a imbunatii valorile tensiunii arteriale
  • Creste LONGEVITATEA
  • 500 CALORII sunt arse in 60 de minute de ciclism
  • Imbunatateste aptitudinile legate de COORDONARE
  • Dupa 30 de min de spinning pe o bicicleta statica – participantii au avut scoruri mari la testele de MEMORIE
  • Produce BUNA DISPOZITIE datorita cresterii nivelelor de endorfina si dopamine – vei avea un zambet mare pe fata
  • Ciclistii au O VIATA LUNGA – un studiu efectuat pe 2 400 de gemeni identici a concluzuionat ca cei care merg cu bicicleta de 3 ori pe saptamana sunt cu 9 ani “biologici” mai tineri

Stiti cum  sa evitam evenimentele nedorite?

Pentru cei care iubesc sporturile, este de neconceput sa nu se poata bucura de ele.

Antrenamente

  • Daca esti un incepator si doresti sa faci trecerea de la mersul cu bicicleta ocazional  atunci ar trebui sa ajungi la curse de 1,5-2 km de mai multe ori pe saptamana. Mersul in grup cu alti prieteni iti poate imbunatatii anduranta si iti va creste motivatia.
  • Daca nivelul tau este intermediar – mers de incalzire pentru 15 min, apoi mers viteza 3 minute, iar apoi revino la mers normal pentru 90 de secunde sau daca gasesti un deal urca pana in varf si cobora  – repeta acest exercitiu de 4 ori
  • Pentru avansati – daca te pregatesti pentru o cursa- mers de incalzire apoi ritm de cursa pentru 25 de minute, iar apoi revino la un ritm linistit pentru 15-20 de minute. Daca te pregatesti pentru un triathlon – alterneaza 5 km de ciclism cu 2 km de jogging, iar apoi repeta de 2-3 ori acest exercitiu
  • Oricare ar fi nivelul tau – nu uita sa iti acorzi zile de repaus
  • Distreaza-te! Cauta peisaje deosebite si destinatii distractive

 

Ar fi ideal sa incepeti cu 6-8 saptamani inainte un program individualizat de exercitii fizice – de preferinta sub indrumarea unui kinetoterapeut – pentru cresterea fortei musculare si a stabilitatii articulare.

Exercitii utile: flotarile, genuflexiunile, salturile inainte.

Daca apare o durere la nivelul unei articulatii – nu ar trebui sa o neglijati si puteti apela la un consult de specialitate – Recuperare medicala  - pentru o evaluare completa a aparatului musculoscheletal si intocmirea unui plan de tratament individualizat.

Specialitatea Recuperare medicala va poate ajuta prin mai multe mijloace :

  • Gimnastica medicala
  • Hidroterapie
  • Electroterapie
  • Masaj
  • Termoterapie
  • Infiltratii intra/periarticulare
  • Medicatie

De ce echipament aveti nevoie?

  • Casca de protectie – scade riscul traumatismului cranian cu pana la 88%, ar trebui cumparata una ajustabila si se va pozitiona cu partea din fata la 2-3 cm deasupra sprancenelor
  • Lumini si spoturi reflectorizante
  • Sticla apa
  • Ochelari soare
  • Manusi
  • Echipament sportiv- pantaloni de spandex
  • Ceas

Ramaneti in siguranta:

  • Respectati semnele de circulatie si semafoarele
  • Daca nu exista banda amenajata pentru biciclisti atunci stati cat mai in dreapta drumului
  • Aveti grija la masinile parcate, la nisip sau sticla de pe marginea drumului
  • Purtati culori luminoase si reflectorizante
  • Ganditi ca un sofer si va rog sa nu presupuneti ca cineva va va feri
  • Folositi semnalizarea cu ajutorul mainii a directiei in care va indreptati
  • Nu uitati de sevice-ul anual – verificati franele, lantul, rotile

Inaltimea scaunului – daca nu e reglat corect – apar consecinte

  • Fixat prea SUS – forta pedalarii este scazuta deoarece muschii membrului inferior trebuie sa lucreze sub intervalul optim intre lungime si tensiune si se produce un stress pe musculatura posterioara: ischiogambieri, gastrocnemian si capsula genunchiului
  • Fixat prea JOS – creste flexia genunchiului pe toata durata pedalarii si creste incarcarea pe zona suprapatelara si patelofemurala, de asemenea muschii ischiogambieri, glutei sunt intr-o relatie suboptimala intre lungime si tensiune
  • Aveti grija si la pozitia mainii – ar trebui sa existe o continuitate intre antebrat si mana, evitati sa tineti incheietura mainii in flexie sau extensie pe maner.

 

In speranta ca aceste informatii au fost utile, nu ne ramane decat sa va dorim

-  Spor la pedalat si lant intins!! -

 

 

 

 


Sef sectie Recuperare Medicala Crina Ilies
Specialitate
Medic specialist Recuperare Medicala

Cuvinte cheie


Comentarii

Adauga comentariu nou

Plain text

  • Etichetele HTML nu sunt permise.
  • Adresele de situri web si adresele de e-mail se transforma automat in linkuri.
  • Liniile si paragrafele sunt rupte automat.

Polaris Medical cunoaste importanta datelor dvs. si se angajeaza sa protejeze confidentialitatea si securitatea acestora. De aceea, este important pentru noi sa va furnizam intr-o maniera integrata si practica informatiile legate de prelucrarea datelor dvs. cu caracter personal in calitate de persoane vizate, utilizatori ai website-ului www.polarismedical.ro. Afla mai multe despre Politica de confidentialitate a datelor si drepturile tale ca si utilizator polarismedical.ro

Polaris Medical foloseste cookie-uri pentru personalizarea continutului oferit. Continuarea sesiunii pe acest site implica acordul tau.